אקרובטיקה – הגדלת טווח התנועה

אקרובטיקה – הגדלת טווח התנועה

ההתעמלות האקרובטית, בנוסף להיותה ענף ספורט תחרותי צוותי, היא אחד מענפי הספורט האסתטיים והיפים ביותר, הן מבחינת תנועות ריקוד המתעמל והן מאופן התלבושות והמוזיקה המלווים את הופעתו היציגות.

התעמלות אקרובטית משלבת בין קואורדינציה, כוח, זריזות ושיווי משקל לבין גמישות ומרכיבים טכניים מענף ההתעמלות המתבצעים באופן עצמאי ובהסתמכות על חברי הצוות.

התעמלות האקרובטית מגדילה את טווח התנועה של גוף המתעמל ואת טווח ההתפעמות של הצופה. היא משלבת ביו העולמות הקסומים של האקרובט והצופה.

 

אקרובטיקה היא ענף ספורט המשלב לוליינות, אומנות הבמה וספורט תחרותי.

בסוף המאה ה-19, התעמלות האקרובטית הפכה לספורט תחרותי באירופה.

אליפות העולם באקרובטיקה ספורטיבית נערכת משנת 1974, וכוללת חמש קטגוריות - גברים, נשים, זוגות מעורבים, שלישיות לנשים ורביעיות לגברים.

 

חוגי האקרובטיקה מתאימים לבנות ולבנים כאחד ולימודי אקרובטיקה מגדילים את טווח התנועה. הם משלבים בתוכם מיומנויות מעולם ההתעמלות ברייקדאנס ,פרקור והקפוארה.

הם תורמים לגמישות וחיזוק הגוף ומשפרים את יכולות הקואורדינציה, התמצאות במרחב, שיווי משקל וכח, לצד עדינות תנועה המשלבת מוזיקה וריקוד.

האימונים האקרובטיים על הקרקע מורכבים מאלמנטים כמו: עמידות ידיים, גלגלונים, פליק-פלאקים וסלטות. תרגילי  האקרובטיקה האווירית המגיעים מעולם הקרקס, מתבצעים על טרפז, חישוק, חבל, בדי טיסו ועוד.

אקרובטיקה היא כישרון הנרכש בעיקר בגיל הילדות. היא דורשת כוח רצון חזק, התמדה ואהבה בלתי מתפשרת לתחום. לכן, היכולת של ילדכם לבצע פעלולים בצורה מרשימה, מחייבת אותו ואתכם במשמעת אימונים קשים מגיל מאוד צעיר מאד ויש יאמרו מהגיל הרך.

בשנים האחרונות, תחום התעמלות האקרובטיקה בישראל הגדיל את טווח התנועה שלו והוא מהווה אחד מענפי הספורט המובילים בארץ מבחינת ההישגים. זו הסיבה שניתן למצוא כיום כמעט בכל עיר חוג אקרובטיקה לילדים.

בערים רבות הילדים המשתתפים בחוגי האקרובטיקה משתלבים גם בנבחרות העירונית. נוטלים חלק בתחרויות  מחוזיות וארציות ובהמשך חלקם מגיעים גם להישגים נכבדים והם מייצגים את המדינה בתחרויות בינלאומיות.

הילדים הצעירים תמיד שמחים להיות חלק במסגרת החוג במופעים ובאירועים יישוביים.

 

לילדים החולמים לעופף באוויר ולהביא את גופם לטווח תנועה וגמישות עד אין סוף, מוצעים כיום חוגי התמחות בתחום האקרובטיקה: אקרובטיקה פס, אקרובטיקה פירמידות, התעמלות על מכשרים והתעמלות אומנותית המשלבת מחול, תנועת בלט קצבית, אקרובאטיקה עם מכשירי יד כדוגמת חישוק, כדור, אלות וסרט.

ההשתתפות באחד מחוגי האקרובטיקה האלה תורמת רבות להתפתחות הילד ומעניקה לו מספר כלים שילוו אותו בהמשך חיוו הבוגרים גם אם לא יהפוך את המיומנות האקרובטית שרכש בחוג למקצוע.

פיתוח מיומנויות מוטורית גסה ועדינה.

פיתוח יכולת ריכוז והבנה.

אימון שרירי הגוף וחיזוקם.

יציבה נכונה, חיזוק כוח הרצון וההתמדה.

והעיקר לצד הגדלת טווח התנועה הפיזי פיתוח כישורים להגדלת טווח התנועה המנטלי.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: